2021/02/18

Kontsumo ekologikorako konpromisoa | Compromiso de consumo ecológico

Europako Batzordeak kontsumo ekologikorako konpromiso berri bat jarri du martxan duela egun batzuk. Konpromiso hori Europako Klima Itunaren parte da, pertsonak, komunitateak eta erakundeak klimaren aldeko ekintzan parte hartzera eta Europa berdeago bat eraikitzera gonbidatzen dituen ekimen europarra.

Horrekin bat egiteko, enpresek bere ingurumen-inpaktua hobetzeko neurri zehatzak hartzeko  eta kontsumitaileei erosketa jasangarriagoak egiten laguntzeko, gutxienez 5 konpromiso hauetatik 3tan konpromisoa hartu behar dute:

  • Enpresaren karbono-aztarna kalkulatzea.
  • Enpresaren zenbait produktu emblematikoren karbono-aztarna kalkulatzea.
  • Produktu edo zerbitzu jasangarrien salmenta handitzea.
  • Harreman publiko korporatiboetako gastuaren zati bat praktika jasangarriak sustatzera bideratzea.
  • Kontsumitzaileei enpresari buruz ematen zaien informazioa eta produktuen karbono-astarna erraz, zehatz eta argi aurkitzen direla zaintzea.

Lehen fasea 2022ko urtarrilean amaituko da. Hurrengo neurriak hartu aurretik, Kompromisoaren funtzionamenduaren ebaluazioa egingo da, parte hartzen duten enpresekin, kontsumitzaileen erakundeekin eta beste interesdun batzuk kontsultatu ondoren.

Dagoeneko, Lego, L'Oreal edo Decathlon bezalako hainbat enpresak bat egin dute. 

La Comisión Europea ha puesto en marcha hace unos días su nuevo Compromiso de consumo ecológico. Dicho compromiso forma parte del Pacto Europeo por el Clima, iniciativa europea que invita a personas, comunidades y organizaciones a participar en la acción por el clima y a construir una Europa más verde.

Para sumarse a él, las empresas deben comprometerse a adoptar medidas concretas para mejorar su impacto medioambiental y ayudar a los consumidores a realizar compras más sostenibles en al menos 3 de estos 5 compromisos:

  • Calcular la huella de carbono de la empresa.
  • Calcular la huella de carbono de determinados productos emblemáticos de la empresa.
  • Aumentar la venta de productos o servicios sostenibles.
  • Destinar parte del gasto en relaciones públicas corporativas al fomento de prácticas sostenibles.
  • Velar por que la información facilitada a los consumidores en relación con la empresa y la huella de carbono de los productos sea fácil de encontrar, exacta y clara.

La primera fase concluirá en enero de 2022. Antes de tomar las próximas medidas, se llevará a cabo una evaluación del funcionamiento del Compromiso en consulta con las empresas participantes, las organizaciones de consumidores pertinentes y otras partes interesadas.

Ya se han adherido al acuerdo varias empresas como Lego, L’Oreal o Decathlon.

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