2017/02/20

Las oficinas de registro cambian el chip / Erregistro bulegoek txipa aldatzen

Arautegi berriak ( 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen administrazio prozedura erkidearena) prozedura modu elektronikoa ezarri diete administrazio publikoei, eta horren ondorioz aldaketa sakonak egitera behartu ditu administrazioak:  beren jarduteko moduan, administrazioren egituran zein erantzukizunetan, baita garatu beharreko zereginetan ere. Paradigma-aldaketa horren adierazgarri on bat erregistro elektronikoa da, hain zuen. 

Oro har, erregistroa administrazio-espedientearen abiapuntua da, eta adierazten du noiz hasten den  izapidetze-epea. Erregistro elektronikoa 2009ko abenduan jarri zen abian Administrazioan, baina orain, 39/2015 legearekin batera, erregistro bakarra bihurtzen da.  Izan ere, lege honek xedatzen du 2018ko urrian administrazio publikoek izan behar dutela  erregistro elektroniko orokorra.


La nueva normativa (Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas) nos instala en unas administraciones públicas que establecen el carácter electrónico de su forma de actuar y proceder. Eso implica profundos cambios en las maneras de actuar, estructuras, responsabilidades y tareas a desarrollar. El registro electrónico es una muestra del cambio de paradigma.

Generalmente el registro es el punto de arranque de un expediente administrativo y marca el momento en el que empiezan a computar los plazos de cualquier tramitación. El registro electrónico ya existe desde diciembre de 2009, pero su consagración como registro único viene de la mano de la ley 39/2015 que dispone la obligación de todas las administraciones públicas de contar con un registro electrónico general o, en su caso, adherirse al de la Administración General del Estado.

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